Odpowiedzi

  • elis
  • Początkujący
2009-09-27T19:23:12+02:00
ZEGAR KURANTOWY
zegar połączony z instrumentem mechanicznym; najczęściej spotyka się zegary z kurantem fletowym (mechanizm napędzany ciężarkiem wagowym, podobny do stosowanego w katarynkach) oraz dzwonowe, w których mechanizm porusza młotki uderzające w dzwony, płyty, sztaby i pręty (typ stosowany niemal wyłącznie w zegarach wieżowych); małe z.k. wyposażano w pozytywki; niektóre z.k. są małymi arcydziełami sztuki zegarmistrzowskiej i złotniczej; najbardziej rozpowszechniły się w dobie rokoka (XVIII w.).

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-27T19:23:21+02:00
ZEGAR KURANTOWY - to zegar połączony z instrumentem mechanicznym, zegar ten wygrywa melodię za pomocą dzwonków,gdzie mechaniczny młoteczek wybija kwadranse,półgodziny i godziny.