Odpowiedzi

2010-01-14T20:38:32+01:00
X- ilość śmietanki = 0,12 %
y - masa mleka = 2 %

więc :
X + y = 200
0,12 * x + 0,02 * y = 0,03 * 200 = 6

rozwiązując układ równań:

x = 200 - y
0,12 (200 - y) + 0,02y = 6 więc 24 - 0,12y + 0,02y = 6
to 0,1y = 18 więc y = 180 i x = 20

Odpowiedź: Należy zmieszać 20 g śmietanki i 180 g mleka 12 %.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T20:42:27+01:00
X-ilośc śmietanki 12%
y-ilość mleka 2%

x+y=200g→x=200-y
12%x+2%y=200×3%

0,12x+0,02y=200×0,03
0,12(200-y)+0,02y=6
24-0,12y+0,02y=6
-0,1y=6-24
-0,1y=-18
y=180

x=200-y=200-180=20

trzeba wziąć 20g śmietanki i 180 gram mleka