"W trapezie o polu równym 216 długość wysokości wynosi 12. Różnica długości boków równoległych jest równa 4. Oblicz długości podstaw tego trapezu."
Jest to zadanie z treścią do którego trzeba ułożyć Układ Równań. Potrzebne na teraz!!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T20:53:13+01:00
A-długość pierwszej podstawy
b-długość drugiej podstawy
P= (a+b)*h/2
P=216
h=12 trzeba podstawić
216= (a+b)*12/2 /*2
432= (a+b)*12 /:12
36= a+b
układ równań:
a+b=36
a-b=4

2a=40 /:2
a=20

a+b=36
b=36-a
b=36-20

b=16
a=20
proszę bardzo xD
16 5 16
2010-01-14T21:00:50+01:00
Po co układ rownan szybciej bedzie tak :

1/2 * (a + (a+4)) *h = 216
6*(2a +4 )=216 / 6
2a = 32
a= 16
b=20
8 2 8
2010-01-14T21:51:31+01:00
P=216
h=12
a+4=b
a=?
b=?

a+4=b
1/2*(2a+4)*12=216

a+4=b
(a+2)*12=216 /:12

a+4=b
a+2=18

a=16
b=20
4 3 4