Źródłem energii dla pracującego mięśnia jest pochodząca z krwi glukoza, glikogen mięśniowy, glikogen magazynowany w wątrobie i kwasy tłuszczowe zgromadzone w tkance tłuszczowej. Jakie są produkty utleniania wymienionych substancji podczas pracy mięśnia przy odpowiedniej ilości tlenu dostarczonego przez krew?
(TALES testy z biologii dla gimnazjum zad.12 str.31)

3

Odpowiedzi

2010-01-15T14:02:22+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-15T15:46:13+01:00
Te produkty to :

*dwutlenek węgla
*woda
*energia
2010-01-15T16:40:04+01:00
Produktem utleniania jest kwas mlekowy tak się dzieje przy dużym wysiłku powstają wtedy tak zwane zakwasy.