Światło przebywa drogę od słońca do Ziemi w czasie 8min i 20sek.Jaka jest odległość Ziemi od Słońca, jeśli założysz, że prędkość rozchodzenia się światła w kosmosie jest równa prędkości rozchodzenia sie światła w próżni i wynos około 300 000km/s? (Grubość warstwy powetrza wokół Ziemi w stosunku do odległości Ziemi od Słońca jest niewielka, dlatego można jej nie uwzględniać ).

-jeśli to pomoże chodzę do 2 kl gimnazjum...

2

Odpowiedzi

2009-09-27T19:46:10+02:00
S= Vt

S=300000km/s* 8min20s
S=300000km/s* 500s
S=150000000km
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-27T19:56:00+02:00
V= x/t
x=V*t
t= 8 min 20s = 500s
V= 300 000 km/s

x=300 000 km/s * 500s = 150 000 000 km
Odp. Ta odległość wynosi 150 000 000 km.