Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Sunn
  • Rozwiązujący
2010-01-14T21:01:11+01:00
X - wszystkie ryby w stawie pana Ludwika
0.05x - grube ryby

0.2 reszty - 38 lweszczy /x5
reszta ryb - 190

x-0.05x = 0.95x

0.95x - 190 ryb / :95
0.01x - 2 ryby / x5
0.05x - 10 ryb

Odp. W stawie pana Ludwika pływa 10 grubych ryb.

i dodatkowo ::

190-38 = 152

Odp. W stawie pływają 152 płotki.
2010-01-14T21:05:29+01:00
X-ilość rybek
grube ryby=5%x=0,05x

x-0,05x=0,95x
płotki: 80% z 0,95x=0,8×0,95x=0,76x

x-0,05x-0,76x=0,19x
0,19x=38=leszcze
x=38:0,19
x=200
wszystkich ryb jest 200
grubych jest: 5% z 200=0,05×200=10
płotek jest 0,76x=0,76×200=152

spr.10+152+38=200
odp. pływa 10 grubych ryb.