Odpowiedzi

2010-01-14T21:05:01+01:00
Stężenie procentowe roztworu (Cp) - jest to liczba gramów substancji rozpuszczonej w 100g roztworu

Potrzebne wzory:
Cp= ms/mr*100%
Cp-stężenie procentowe (%)
ms-masa substancji rozpuszczonej
mr-masa roztworu

mr=ms+mw
mr-masa roztworu
ms-masa substancji
mw-masa wody
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T21:07:03+01:00
STĘŻENIE PROCENTOWE INF. NAS O TYM JAKI PROCENT NASZEJ SUBSTANCJI ROZPUSZCZONO W ROZTWORZE.
MOŻNA ZAPISAĆ TO WZOREM.
Cp- stężenie procentowe
ms- masa substancji
mr-masa roztworu.
Cp= ms/mr *100%

wypróbujmy to na przykładzie ;)
jakie jest stęzenie procentowe glinu 5g w roztorze 20g związku tlenku glinu. -przykład
a wiec mamy podana mase substancji 5g
i mase roztworu-20g
podkładamy do wzoru.
Cp=5/20 * 100%=500/20%=25%
odp. stężenie procentowe wynosi 25%.

:)
2 4 2