To zadanie jest z książki matematyka z plusem dla klasy 5 strona 114 na samym dole superzagadka


Ile jest trójkątów,których wierzchołkami są trzy spośród narysowanych punktów?


. . .

. . .





Bardzo proszę o szybkie rozwiązanie


P.S. Kropki maja odstęp przynajmniej 6 spacij

2

Odpowiedzi

2010-01-14T21:49:20+01:00
. Hah .
Mam tą samą książkę i chodzę do kl 5 . ;PPP
Hah . ^^
Ostatnio mieliśmy to na lekcji . ;PP
18 trójkątów . ;PP

27 4 27
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T22:02:03+01:00
Jest ich 18, bo możesz każdy wierzchołęk z dołu połączyć z 2 wierzchołkami z góry na 3 sposoby, a więc 3x3=9, ale podobnie każdy z góry połączysz z 2ma z dołu na 3 sposoby i znowu mamy 3x3=9
zatem razem 18
47 3 47