Odpowiedzi

2010-01-14T21:10:19+01:00
Jezusa nazywamy Mojżeszem,ponieważ był on Synem Bożym i wypełniał wolę Bożą.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T21:12:07+01:00
Jezus jest większy od Mojżesza, większe są dzieła jego oraz posłannictwo.Mojżesz powołał lud Boży - naród wybrany Starego Przymierza i przekazał mu Prawo Boże, a Jezus zapoczątkował nowy lud Boży - Kościół, któremu nadał nowe prawo oparte na miłości Boga i bliźniego.Kościół otrzymał od Jezusa jeszcze jeden działający w Kościele Duch Święty.Z tych powodów Jezusa nazywa się nowym Mojżeszem.Oznacza to, że w Jezusie wypełniają się wszystkie zapowiedzi Starego Testamentu dotyczące roli jaką miał spełnić wobec całej ludzkości oczekiwany Mojżesz.


Pozdrawiam!:)
1 5 1