Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Roma
  • Community Manager
2010-01-15T14:02:02+01:00
- tłumaczenie na język arabski dzieł starożytnych oraz zakładanie licznych szkół i bibliotek - przetłumaczenie i rozpowszechnienie dzieł greków dzięki czemu możemy je podziwiać i analizować do dziś, ale też tolerancja i szacunek dla kultur innych narodów oraz umiejętność korzystania z nich
- rozwój poezji miłosnej i opowieści przygodowych -chyba każdy z nas zna chociaż jedną baśń z "Baśni tysiąca i jednej nocy"
- rozkwit architektury - meczety z wieżyczkami (minaretami), pałace kalifów zdobione mozaikami, motywami roślinnymi zwanymi arabeskami - wielki meczet wzniesiony w Kordobie w X w. do dziś uważny jest za największe osiągnięcie sztuki muzułmańskiej na Półwyspie Iberyjskim albo pałac Alhambra - twierdza mauretańskich władców uważane za arcydzieło rzemiosła budowlanego
- rozwój matematyki, w tym szczególnie algebry i trygonometrii - do dziś posługujemy się cyframi arabskimi, stosowane są obecnie powszechnie na całym świecie do zapisywania liczb
2 5 2
2010-01-15T17:25:28+01:00
-koran -swieta ksiega mizulmanow pisana w jezyku arabskim
-system cyfr arabskich
-rozwineli matamatyke i algbre
-piekne meczety z charakterystycznymi arabeskami ( elementy dekoracyjne w ksztalcie stylizowanych roslin)
literatura ( slynny zbior podan i legend ,,basnie z tysiaca i jednej nocy,,
1 1 1