POTRZEBNE NA DZISIAJ PROSZE O POMOC

zadanie 31,32 z str 119 z podrecznika matematyka z plusem dla 2 klasy gimnazjum (stare wydanie)

zad 31

W ogrodzie mandaryna były bażanty i króliki. Razem miały 35 głów i 94 nogi.
Ile było bażantów, a ile królików??

zad 32

Oślica niosła wino i uginając się pod jego ciężarem, skarżyła się mułowi, który jej towarzyszył. Muł rzekł:

- Czemu ty narzekasz, oslico? Gdybym ja wziął jedną z twoich miar, to ładunek moj bylby 2 razy wiekszy od twego, a gdybyś ty wzieła jedna z moich miar, to ja dzwigalabym tyle samo co ty.

Ile miar niosla oslica, a ile muł??

TO JEST TEMAT UKŁADY RÓWNAŃ

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T21:31:59+01:00
X - il. bażantów
y - il. królików

x+y=35
2x+4y=94

x=35-y
2(35-y)+4y=94

70-2y+4y=94
2y=24
y=12

x=35-12
x=23

x=23
y=12

Bażantów było 23, a królików 12.


x - liczba miar, które niesie oślica
y - liczba miar, które niesie muł

y+1=2(x-1)
x+1=y-1

y+1=2x-2
x=y-2

y+1=2(y-2)-2
y+1=2y-4-2
-y=-7
y=7

x=7-2
x=5

x=5
y=7

Oślica niosła 5 miar, a muł 7.
2 5 2
2010-01-14T21:38:58+01:00
X - niosła miar oslica
y - niósł miar muł

x-1=0,5(y+1)
x+1=y-1

2(x-1)=y+1
x+1=y-1

2x-2=y+1
x+1=y-1

2x-y=3
x-y=-2

2x-y=3
+ -2x+2y=4

x=5
y=7
odp oślica niosla 5 miar a mul 7 miar



x - ilosc bazantow
y - ilosc krolikow

x+y=35
2x+4y=94

x=35-y
2(35-y)+4y=94

x=35-y
70-2y+4y=94

x=35-y
2y=24

x=35-y
y=12

x=35-12
y=12

x=23
y=12

W tym ogrodzie bylo 23 bazanty i 12 krolikow.

3 4 3