Odpowiedzi

2010-01-14T21:24:47+01:00
Lipaza - powstaju w trzustce i tam sie znajduje w postaci soku trzustkowego, rozklada tluszcze
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T21:24:58+01:00
LIPAZA - enzym powstaje on w trzustce, a dziala w jelicie cienkim( w dwunastnicy) .Rozklada ona tluszcze na glicerol i kwasy tluszczowe.
optymalne pH dla jej dzialania to 8.

pozdrawiam! ;-)
6 4 6
2010-01-14T21:25:57+01:00
Lipaza powstaje w trzustce, jest to enzym wytwarzany w trzustce ale dziala w dwunastnicy i aktywuje sie pod wplywem katalizatora, zolci a jej zadaniem jest trawienie tłuszczy
2 3 2