Odpowiedzi

2010-01-14T21:31:57+01:00
(78-18):2=60:2=30
(78*30):2=2340:2=1170
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T21:33:10+01:00
Suma długości podstawy i wysokości trójkąta jest równa 78cm. Jakie jest pole tego trójkąta, jeżeli podstawa jest o 18cm dłuższa od jego wysokości.
x+18-dł podstawy
x-dl wysokości"h"
x+x+18=78
2x+18=78
2x=78=-18
2x=60
x=60:2
x=30cm-dł "h"
30+18=48cm-dł podstawy.
Ptrójkąta=1/2a*h
P=1/2 *48cm*30cm
P=24*30=720cmkwadratowe
odp.Pole trójkąta wynosi 720cm kwadratowych.