Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T21:52:33+01:00
W załączniku masz wszystkie kąty. uno momento dam obliczenia

kąt ADC ma 142 to kąt ABC również 142

żeby suma kątów wewn. w rombie wynosiła 360
to (360 - 142 - 142) dzielone na 2 (bo tyle kątów wewn. zostało) daje nam 38.
wiec kąty BCD i BAD = 38

poprowadzenie h2 i h1 tworzy wewnątrz rombu pewien czworokąt mamy w nim kąt ABC = 142 i dwa kąty które mają po 90st.
Suma miar kątów w czworokącie musi być 360 a więc: 360 - 90 -90 - 142 = 38

Więc wysokości tworzą między sobą kąt 38.
36 4 36
2010-01-14T22:06:47+01:00
W rombie ABCD z wierzcholka kąta ADC równego 142(stopni) poprowadzono wysokość rombu.Oblicz miarę kąta jaki tworzą te wysokości

wystarczy rozpatrzeć czworokąt BEDF, gdzie DEi DF to wysokości
360⁰=90⁰+90⁰+142⁰+x
x=360⁰-322⁰
x=38⁰
24 4 24