Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T21:49:21+01:00
8 - połowa podstawy
x- długość ramienia
x-4 - długość wysokości

i z tw. Pitagorasa
8²+(x-4)²=x²
64+x²-8x+16=x²
8x=80
x=10
x-4=6
Pole=ah*½=16*6*½=48cm²

Jeżeli pomogłam to proszę o naj ; D
2 4 2
2010-01-14T21:50:28+01:00
DANE :
podstawa - 16 cm
OBLICZENIA :
16 cm - 4cm = 12 cm
12 cm :2 = 6cm
pole = 16cm * 12 cm = 192 cm ²
1 1 1
2010-01-14T21:52:58+01:00
P=a*h/2
h=6
a=16
P=6*16/2=96/2=48cm^2