Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T22:07:05+01:00
Jagienka była córką Zycha i Małgorzaty ze Zgorzelic, najstarsza wśród licznego rodzeństwa. Wcześnie osierocona w wieku ośmiu lat,przez matkę i zdana na siebie, stanowi przeciwieństwo Danusi. Wywodzi się z niezbyt zamożnego rodu, który powiększa swój majątek poprzez ciężką prace. Dziewczyna lubiła jeździć konno, chodzić na polowania, pływać. Odznaczała się inteligencją i sprytem. Jednocześnie ma dobre serce, współczujące biednym i pokrzywdzonym.

Jagieńce nie brakowało cech kobiecych: była piękną ciemnowłosą i rumianą dziewczyną, o silnej, zgrabnej figurze. Rozpierała ją energia. Jagienka od początku stanowiła idealną kandydatkę na żonę rycerza: szlachetnego pochodzenia, urodziwa, zdrowa, silna, gospodarcza, zaradna, a przede wszystkim zdolna do wydania potomstwa, stanowi gwarancje ciągłości rycerskiego rodu.

Dziewczyna miała wesołe usposobienie, wrodzony optymizm, pracowitość oraz zaradność. Była szczera i prawdomówna.
Jagna jest podobna do współczesnej dziewczyny: odważna, wysportowana, mająca własne zdanie, przeżywająca uniesienia i rozterki pierwszej miłości.
2010-01-14T22:09:28+01:00
Jagienka ze Zgorzelic - córka Zycha ze Zgorzelic , wysoka postawna brunetka, prawdziwa gospodyni w Zgorzelicach .Zakochała się w Zbyszku , ale ukrywała swoją miłość wiedząc ,że ma on damę serca.Po śmierci Danuśki przystrajała jej grób kwiatami, szczerze współczuła Zbyszkowi.Została jego żoną.