Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T22:10:56+01:00
UWAGA! ODPOWIEDŹ PATKI441 (POWYŻEJ) JEST BŁĘDNA. ZAPOMNIAŁA O DOROCIE!

a -- wiek Oli
a-1 -- wiek Renaty
a-3 -- wiek Michała
a-6 -- wiek Doroty
a/2 -- wiek Pawła

Dodajemy wszystko:
a + (a-1) + (a-3) + (a-6) + (a/2) = 4,5a - 10

Odp.: Rodzeństwo ma w sumie 4,5a - 10 lat.
28 4 28
2010-01-14T22:14:02+01:00
O = x
R = x-1
M = x-3
D = x-6
P = x/2

Suma = x+x-1+x-3+x-6+(x/2)

teraz do najprostrzej postaci i jest wyrazenie algebraiczne
7 2 7
2010-01-14T22:55:59+01:00
Ola ma a lat i jest najstarsza z rodzeństwa . Renata jest od oli młodsza o rok, michał o 3 lata, dorota o 6 lat a paweł jest młodsz od oli dwa razy. Opisz za pomocą wyrażeń algebraicznych ile rodzeństwo ma w sumie lat .

Ola: a
Renata: a-1
Michał: a-3
Dorota: a-6
Paweł: 1/2 a

razem maja: a+a-1+a-3+a-6+ 1/2 a=4,5a - 10
10 4 10