Odpowiedzi

2009-09-27T20:19:16+02:00
Pięć lat temu ojciec Tomka był od niego cztery razy starszy. Teraz jest od niego trzy razy starszy. Za ile lat ojciec Tomka będzie od niego tylko dwa razy starszy?
x-wiek ojca
y-wiek Tomka

x-5=4(y-5)
x=3y

x-y=4y-20
x=3y

x-y-4y=-20
x=3y

x-5y=-20 / * (-1)
x-3y=0

-x+5y=20
x-3y=0

2y=20 /:2
y=10
Czyli Tomek ma 10 lat
x=3y
x=3*10
x=30
Czyli Ojciec ma 30 lat
A jak obliczyć, za ile lat będzie od niego 2 razy starszy?
10lat-30lat /*2
20lat-40lat

Nie wiem jak inaczej to obliczyć, ale to na pierwszy rzut oka widać jak obliczyć w prosty sposób xD Pozdrawiam.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-27T23:01:23+02:00
Ja mam inne rozwiazanie
x- ojciec
y-tomek

x-5=4(y-5)
x=3y

3y-5=4y-20
3y-4y=-20+5
-y=-15
y=15

tomek ma 15 lat
x=3y
x=3*15=45
ojciec ma 45 lat


za 15 lat jak tomek bedzie miał 30 lat a ojciec 60 to ojciec bedzie 2 razy starszy.
1 5 1