Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-15T15:28:16+01:00
1. Mięsień dwugłowy ramienia kurcząc się przezwycięża ciężar przedramienia.
2. Siła mięśni karku utrzymuje również głowę podparta kręgosłupem.
3. Mięśnie bliźniacze unoszą piętę przeciwdziałając ciężarowi ciała opartego na palcach stopy.
4. Użycie zbyt długiej dźwigni i zbyt dużej siły może spowodować uszkodzenie stawu, a nawet złamanie kości.
2010-01-15T16:10:57+01:00
W układzie człowieka są dwie części układu narządów ruchu , który tworzy skąplikowany system dżwigni, dzięki któremu możemy :
-Zmieniać położenie całego ciała.
-Zmieniać ułorzenie czści ciała względem siebie np.zginianie rąk.
-Utrzymać odpowiednią postawę ciała ( co ma szczególne znaczenie ze względu na dwunożność)
-znacznie osłabiać skutki działania różnego rodzaju przeciążęń.
1 5 1