Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Sunn
  • Rozwiązujący
2010-01-14T22:21:28+01:00
A - wiek oli
Renata - a-1
Michał a-3
Paweł 0,5 a

Łączny wiek
a+a-1+a-3+0,5a = 3,5 a -4
2010-01-14T22:22:48+01:00
Ola ma a lat i jest najstarsza z rodzeństwa . Renata jest od oli młodsza o rok, michał o 3 lata, dorota o 6 lat a paweł jest młodsz od oli dwa razy. Opisz za pomocą wyrażeń algebraicznych ile rodzeństwo ma w sumie lat

a - Ola
a-1 - Renata
a-3 - Michał
a-6 - Dorota
a/2 - Paweł

a+a-1+a-3+a-6+a/2=4,5a-10
1 5 1