Z lektury "Kamienie na szaniec"

Bohaterowie książki :
1.gdzie sie uczyli i co studiowali ?
2. jakie zajęcia zarobkowe podejmowali?
3. na jakie tematy toczyli dyskusje ?
4. gdzie wybierali sie na wycieczki ?
5. w jaki sposób wojna wplywala na uczucia młodych ludzi ?

Nie ze ściągi, wikipedii itd. daje 90 pkt ;]

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-14T22:38:20+01:00
Alek - Wiosną 1939 ukończył warszawskie Gimnazjum im. Stefana Batorego.
We wrześniu 1940 rozpoczął naukę w jawnej Państwowej Szkole Budowy Maszyn, dawnej Państwowej Wyższej Szkole Budowy Maszyn i Elektrotechniki im. H. Wawelberga i S. Rotwanda w Warszawie, przerwał ją jednak wiosną

Zośka - Uczył się początkowo w Szkole Ziemi Mazowieckiej. We wrześniu 1933 rozpoczął naukę w Państwowym Gimnazjum im. Stefana Batorego w Warszawie. W harcerstwie od jesieni 1933 w 23 Warszawskiej Drużynie Harcerzy im. Bolesława Chrobrego (tzw. "Pomarańczarnia"). Maturę zdał pod koniec maja 1939. od 1940 uczył się w Państwowej Szkole Budowy Maszyn - działającej jawnie w miejsce Państwowej Wyższej Szkoły Budowy Maszyn i Elektrotechniki im. H. Wawelberga i S. Rotwanda a od 1942 studiował na Wydziale Chemii Państwowej Wyższej Szkoły Technicznej - czyli tajnej Politechniki Warszawskiej).

Rudy - Po ukończeniu szkoły powszechnej Jan Bytnar dostał się do Państwowego Gimnazjum im. Stefana Batorego w Warszawie. Ukończył Szkołę Podchorążych Piechoty Rezerwy "Agricola", natomiast stopień podharcmistrza otrzymał na tajnym kursie instruktorskim.
7 3 7
2010-01-14T22:57:00+01:00
1. W gimnazjum im. Stefana Batorego.
2. Praca w szklarni.
3. Rozmawiali o wojnie, przyszłości i swoich marzeniach.
4. Wybierali sie na wspólne wycieczki.
5. Są zawsze gotowi do pomocy innym.
11 1 11