Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-15T00:17:11+01:00
A]a=2dm=20cm
b=0,01m=1cm
c=15cm
Δ zbudujemy, gdy suma 2 krótszych boków jest większa od boku najdłuższego

nie zbudujesz bo 1cm+15cm<20cm

b]a=√32cm≈5,66cm,
b=√50cm≈7,07cm
c=√18cm≈4,24

tak zbudujesz bo5,66+4,24>7,07

c]a=6mm=0,6cm
b=0,2dm=2cm
c=1cm

nie zbudujesz bo 1+0,6<2

d]a=4dm=40cm
b=2-√3cm=2-1,73≈0,27cm
c=2+√3≈3,73cm
nie, nie zbudujesz bo 0,27cm+3,73cm<40cm
pozdrawiam
1 5 1
  • Roma
  • Community Manager
2010-01-15T00:35:55+01:00
Boki trójkąta spełniają warunek zwany "nierównością trójkąta" : długość dowolnego boku jest mniejsza od sumy długości dwóch pozostałych boków.

a)
2 dm = 20 cm
15 cm
0,01m = 1 cm
20 > 15 + 1
15 < 20 + 1
1 < 20 + 15
Z podanych odcinków nie można zbudować trójkąta

b)
√32 cm = √16*2 cm = 4√2 cm
√50 cm = √25*2 cm = 5√2 cm
√18cm = √9*2 cm = 3√2cm
4√2 < 5√2 + 3√2
5√2 < 4√2 + 3√2
3√2 < 4√2 + 5√2
Z podanych odcinków można zbudować trójkąt

c)
6 mm
0,2 dm = 20 mm
1 cm = 10 mm
6 < 20 + 1
20 > 6 + 1
10 < 6 + 20
Z podanych odcinków nie można zbudować trójkąta

d)
4 dm = 40 cm
2 - √3 cm
2 + √3 cm
40 > 2 - √3 + 2 + √3
2 - √3 < 40 + 2 + √3
2 + √3 < 40 + 2 - √3
Z podanych odcinków nie można zbudować trójkąta
1 1 1