Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-15T13:17:18+01:00
1 miesiąc - 31dni
31*4h=124h
W=P*t
W=kW*124h=124kWh
Koszt=0,36zł*124kWh=44,64zł
Odp. Koszt wynosi 44,64zł



Nie gwarantuje że to jest dobrze, bo nie podałaś mocy TV ani ceny 1kWh.
1 1 1
2010-01-15T13:35:37+01:00
Zakładam, że moc TV = P = 450 W
U = 230 V
1 kWh = 0,50 zł (koszt 1 kWh)
1. obl. czas korzystania z TV przez miesiąc
4h *30 dni = 120 h
2. obl. pracę prądu
P = W/t
P*t = W
W = P*t
W = 450 W *120 h= 54000 Wh= 54 kWh
3. obl. koszt
54 kWh*0,5 zł= 27 zl

jeżeli chcesz wykorzystać U = napięcie to wzór na pracę prądu:
W = U*I*t ; ale U*I = P
W = P*t