Przeczytaj zdania opisujące cechy wyższych kwasów karboksylowych. wpisz literę P przy zdaniach prawdziwych lub literę F przy fałszywych. Napisz poprawną wersje zdań fałszywych.
- Wzór sumaryczny kwasu palmitynowego ma postać C15H31COOH
- Wzór strukturalny kwasu stearynowego ma postać CH3(CH2)15COOH
-Wzór półstrukturalny kwasu oleinowego ma postać; CH3-(CH2)7-CH=CH-(CH2)7-COOH
-Kwas stearynowy jest kwasem nienasyconym.
- Kwas oleinowy jest oleistą , żółtą cieczą.
- Kwas stearynowy i palmitynowy są to ciecze barwy białej
- Wyższe kwasy karboksylowe są nierozpuszczalne w wodzie
- W oleju jadalnym uniwersalny papierek wskażnikowy przyjmuje zabarwienie czerwone
- Wyższe kwasy karboksylowe nie dysocjują na jony pod wpływem wody
-Kwas oleinowy odbarwia wodę bromową

2

Odpowiedzi

2010-01-15T16:20:07+01:00
1)p
2) f CH3(CH2)16COOH
3) p
4) F Kwas stearynowy jest kwasem nasyconym.
5)P
6)F kwas stearynowy i palmitynowy są to ciała stałe barwy białej.
7)P
8)nie jestem pewna ale wydaje mi się że to F.
9)P
10)P ;).
38 3 38
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-15T17:10:46+01:00
1) P,
2) F-Prawidłowo: CH₃-(CH₂)₁₆-COOH,
3) P,
4) F-Prawidłowo: Kwas stearynowy jest kwasem nasyconym,
5) P,
6) F-Prawidłowo: kwas stearynowy i palmitynowy są ciałami stałymi o barwie białej,
7) P,
8) F-prawidłowo: w oleju jadalnym uniwersalny papierek wskaźnikowy nie zmienia zabarwienia,
9) P,
10)P.
_____________________________________________________________
Liczę na status najlepszego rozwiązania.
110 4 110