Odpowiedz na pytania ( w języku polskim)
1. Jakie miasto jest stolicą USA oraz nad jaką rzeką leży?
2.Dlaczego amerykańska flaga ma 13 biało-czerwonych pasków i 50 gwiazdek?
3.Z czego zasłynęła Kalifornia w latach 40-tych XIX w ?
4.Kto powiedział te słynne słowa " To ledwo jeden krok dla człowieka ,lecz olbrzymi krok dla ludzkości"
5.Jaki jest najważniejszy szczyt USA? Podaj wysokośc
6.Który z amerykańskich pisarzy otzrymał literacką Nagrodę Nobla w 1954 roku?
7.Dokończ zdanie ''Najwyższym budynkiemw stanach jest......."
8.Co oznacza słowo Jankes i kogo oznaczał w Stanach?
9.Co oznacza wyrażenie "Bostońskie Picie Herbaty"?
10.Kiedy i gdzie rozpoczęła się Wojna Secesyjna?

proszę odpowiedziec na poszczególne pytania Dziekuje.

3

Odpowiedzi

2010-01-15T14:08:53+01:00
1. Stolicą USA jest Waszyngton D.C. i leży nad rzeką Potomac.
2.50 gwiazd symbolizuje 50 stanów amerykańskich, zaś 13 pasów – 13 pierwotnych kolonii.
4.Armstrong Neil
5.4418 m n.p.m -Mount Whitney
6.Ernest Hemingway
7.Willis Tower
8.Jankes oznacza Amerykanina z północnej częsci Stanów Zjednoczonych.
9.protest polityczny mieszkańców Bostonu w ówczesnej Kolonii Zatoki Massachusetts przeciwko polityce fiskalnej metropolii. Jeden z wczesnych epizodów rewolucji amerykańskiej.
10.1861 w Stanach Zjednoczonych

Nie jestem pewna odpowiedzi, ale mam nadzieję, że pomogłam.
1 5 1
2010-01-15T15:07:57+01:00
1..Stolica USA to Waszyngton. i leży nad rzeką Potomac.
2..50 gwiazd symbolizuje 50 stanów amerykańskich, zaś 13 pasów – 13 kolonii.
4..Armstrong Neil
5..4418 m n.p.m Mount Whitney
6..Ernest Hemingway
7..Willis Tower
8..Jankesi to Amerykaninie z Północnej częśći Stanów Zjednoczonych.
9..protest polityczny mieszkańców Bostonu ówczesnej Kolonii Zatoki Massachusetts przeciwko polityce fiskalnej metropolii.
10..1861 w Stanach Zjednoczonych
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-15T15:36:07+01:00
1.Waszyngton, nad rzeką Potomak
2. Na pamiątkę 13 kolonii i 50 stanów tworzących USA
3. Odkryto tam złoto ( gorączka złota )
4.Neil Amstrong, po lądowaniu na księżycu
5.McKinley ( 6.194 m n.p.m. ) w Górach Alaska na Alasce
6.Ernest Hemingway
7.Sears Tower w Chickago ( 2 miejsce ma Empire State Building w Nowym Yorku )
8. Mianem Jankes byli określani ludzie na Południu z Północy.
Jankes oznacza ludzi chytrych, uganiających się za pieniędzmi. Może znaczyc także- oszuści, pozbawieni honoru.
9.Rząd angielski wprowadza bardzo wysokie cła na niektóre produkty przywożone do kolonii( np. herbata), z którego dochód ma iść na pensje dla gubernatora i sędziów. W akcie protestu ( grudniu w 1773 r) w Bostonie grupa mieszkańców miasta przebrana za Indian wpada na handlowy okręt angielski i topi w morzu cały ładunek herbaty przywieziony z Anglii do kolonii amerykańskich
10 Fort Sumter, dn 12.O4. 1861 do 1865, kapitulacja armii Południa

proszę bardzo :)
3 5 3