Napisz jaki to rodzaj wypowiedzeń złożonych :
1. przekonaj rodziców labo zapomnij o swoich planach.
2. zwiedzali nowoczesne dzielnice, nie zapominajac o zabytkach minionych epok.
3. imponuje mi ze jestes taki system,atyczny i pracowity.
4. po drodze Wóźny ciagle Sędziemu tlumaczyl , dlaczego zarażdzenie pańskie przeinaczył

blagam o pomoc !!1 nie umiem tegoz robić

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-15T13:50:48+01:00
1. zdanie zloznone wspolrzednie rozłączne.
Spojniki: albo lub badz <- wystarczy ze bedziesz je znal

3. zd zl wspolrzednie laczne
Spojniki: i oraz tudziez zarazem ani takze ni

2. zd zl wspol przeciwstawne spojniki: ale lecz a jednakze zas natomiast
4. zd zl wspol wynikowe
spojniki: wiec zatem totez dlatego

Nie jestem pewna, czy dobrze. ;))
2010-01-15T13:53:08+01:00
1. wypowiedzenie wspolrzednie zlozone rozlaczne
2. wypowiedzenie podrzenie zlozone dopelnieniowe
3. wypowiedzenie wspolrzednie zlozone laczne
4. wypowiedzenie podrzenie zlozone dopelnieniowe.