Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-15T14:25:51+01:00
7x*2+x*5=323zł
14x+5x=323
19x=323
x=17

Odp.5zł ma 17 a 2zł 119
2010-01-15T14:30:08+01:00
X-liczba monet pięciozłotowych
7x-liczba monet dwuzłotowych

5x+2*7x=323
19x=323/:19
x=17

7*17=119
Monet pięciozłotowych jest 17, zaś monet dwuzłotowych 119.
Sprawdzenie:
5*17+2*119=323
2010-01-15T14:32:37+01:00
X-ilość dwuzłotówek
y-ilość pięciozłotówek
2x+5y =323zł
x=7y

14y+5y = 323
19y=323
y=17
x=7×17
x=119

pięciozłotówek ma 17
dwuzłotówek ma 119