Odpowiedzi

2010-01-15T17:09:07+01:00
Moim zdaniem książka "Pan Tadeusz" powinna znaleźć się w polskim domu, ponieważ jest ona naszą epopeją narodową, napisaną przez Mickiewicza. Czytając tą książkę możemy przeżywać to co się działo. Jest to książka świetnie opisująca dawne czasy, dlatego my Polacy powinniśmy się wstydzić jeśli jeszcze jej nie posiadamy.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-15T19:37:21+01:00
Pan Tadeusz to najważniejsza Polska książka, gdyż jest arcydziełem, które daleko wykracza poza poezję. Mówiąc o epopei nie można wspomnieć o poecie, który to pisząc tę lektórę we Francji wspominał z tęsknotą i rozpaczą kraj lat dziecinnych. Odtwarzając swoją pamięć stworzył idealny obraz polskiego domu i obyczaju, polskich charakterów i narodowego temperamentu i honoru, a także przyrpody.Ta święta Polaków książka nie tylko wskrzesza staropolskie czasy, ale także buduje wspólnotę dzięki bogacywu symboli i języka. Podsumowując możemy powiedzić, że Pan Tadeusz tworzy przestrzeń wiecznej polskości.