Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-27T22:09:56+02:00
Jest to zadanie gdzie trojkat jest zadany
wg. czwartej cechy przystawania trojkatow.
dwa boki i kat na przeciwko wiekszego z nich.
W zalaczniku pokazalemCi jak zadanie mozna rozwiazac konstrukcyjnie
bo sprawa jest dosc trudna i nietypowa.
Nalezy wykorzystac tw. ze kat pomiedzy styczna i cieciwa jest
rowny katowi wpisanemu opartemu na tej cieciwie.
To tyle wstepu - polecam zapoznaj sie z w/w

ROZWIAZANIe
z tw sinusow
4/sinα=6/sin120°
sinα=4/6*sin120°=2/3*√3/2=√3/3
z tablic lub kalkulatora α=35,26438°
0,26438mozna zaminic na minuty i sek ale ja korzystam z kalkulatora
wiec tak mi wygodniej
β=180-120-α=60-35,26438°=24,73562°

P=1/2*6*4*sinβ=12*sin24,73562°=5,021181cm²

Policze Ci dodatkowo brakujacy bok

x/sinβ=6/sin120°→x=12/√3*sin24,73562°=2,9263
x=2,9263

LUB mozna z tw cosinusow

Pozdrawiam

Hans
3 3 3
2009-09-28T00:27:22+02:00
Jeden z kątów trójkąta ma miarę 120 stopni. Naprzeciwko tego kąta leży bok trójkąta mający długość 6cm. Drugi bok ma długość 4cm. Oblicz pole tego trójkata.
6²=4²+x²-8xcos(120), cos(180-60)
36=16+x²-8x(-cos60)
20=x²+4
16-x²
x=4
obw=6+4+4=14
9 2 9