Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-15T14:56:37+01:00


1.Latem 1812 roku licząca ponad 500 tysięcy żołnierzy Wielka Armia przekroczyła granice Rosji .Pod Borodino doszło do zaciętej, ale nieroztrzygniętej bitwe. Napoleonowi nie udało się rozbic wojsk rosyjskich. Gdy Bonaparte zająl Moskwe, rosjanie podpalili ją, przez co straciła strategiczne znaczenie> Napoleon nie chcąc ryzokować zostania w ogołoconej Moskwie na zime zawrocił. Odwrót Wielkiej Armii, nękanej przez mrozy, śnieżyce, głod i rosyjską partyzantke przekształcił się w wielką kleskę. Bonaparte porzucił niedobitki na granicy Litwy a sam się udał do Francji szykując nową armie.
2.Noc 29-30 Listopada 1830 wtargnięcie do Belwederu i nieudany zamach na księca Konstantego.
- udany atak na arsenał i zdobycie broni
-podpisanie aktu detronizacji
-wkroczenie wojsk rosyjskich w Lutym 1831r.
-wrzesień- szturm na Warszawe i zajęcie pierwszej lini obrony przez Rosjan
-Październik 1831r zakończenie powstania.
11 3 11
2010-01-15T15:42:54+01:00
Zaczęła się 24 czerwca, a zakończyła klęską 25grudnia 1812r.
Rosjanie się wkurzyli gdy Francuzi zaczęli rujnować ich handel, ale miarka się przebrała gdy na tronie Szwecji (która była pod wpływami Rosji) Francuzi osadzili swojego człowieka.
Polacy się wkurzyli na Rosję za zabory i rozpoczeli powstanie listopadowe od ataku na belweder.

Nie wiem czy dobrze ale tyle pamiętam
3 3 3
2010-01-15T16:24:15+01:00
1. w 1812r. Napoleon wyruszył przeciw Rosji. Wojska rosyjskie unikając wiekszych bitew, wycofaly sie w glab kraju. W tej sytuacji Napoleon zdecydowal sie uderzyc na Moskwę, uwazajac iz Rosjanie w jej obronie zmuszeni beda stoczyc bitwę. stoczona zostala pod Borodino jesienia 1812r. - obie strony stracily w niej lacznie okolo 80 tys. ludzi. Jednka znaczne wieksze straty ponosila armia Napoleona w wyniku dlugotrwalego marszu w ciezkich warunkach. Wobez nadejscia zimy, pozaru, jaki strawil czesc Moskwy, oraz braku zaopatrzenia w zywnosc Napoleon zdecydował sie na odwrot.

2. najwazniejszymi bitwami powstania byly: bitwa pod Grochowem (luty), bitwa pod Iganiami (marzec), bitwa pod Ostrołęką (maj), obrona warszawy (wrzesien).
O klesce powstania zdecydowaly w najwiekszym stopniu przewaga liczebna wojsk rosyjskich oraz nieudolnosc naczelnych wodzow powstania.
4 4 4