Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-15T14:54:03+01:00
X- to nasza liczba
x+5/100x(ułamek)+10/100x(ułamek)=69
115/100x(ułamek) =69 /razy 100
115x=6900 /podzielić na 115
x=60
2010-01-15T14:59:28+01:00
X - liczba której szukamy

5%x + x + 10%x = 69

0.05x + x + 0.1x = 69

1.15x = 69 / : 1.15

x = 3

Pozdrawiam :)
2010-01-15T17:39:02+01:00
X- liczba szukana

x+5%x+10%x=69
x+0,05x+0,1x=69
1,15x=69|:1,15
x=60
odp: Szukana liczba to 60