Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-15T15:03:05+01:00
1. Ponieważ w tamtych czasach było 2 królów jedni wybrali króla saskiego a drudzy króla Leszczyńskiego. Współcześnie to przysłowie oznacza spór lub wybór.

2. Za czasów króla saskiego był dostatek wszystkiego. Nie brakowało jedzenia i trunków. Dotyczyło to głównie szlachty.

Pozdrawiam :)
2010-01-15T15:04:57+01:00
1.Ktoś lub coś bardzo się ze sobą różni lub nie pasuje do siebie.
2.Jedz , pij, baw się nie oszczędzaj ani grosza na rozkosze bo życie tak szybko ucieka