Zad.4
a) Jedna z przekątnych rombu ma długość 15 cm , a druga przekątna jest 4 razy dłuższa . Oblicz pole tego rombu .

b)Romb ma pole równe 60 cm ² , jedna z jego przekątnych ma długość 12 cm . Jaką długość ma druga przekątna ?

Proszę o szybka odpowiedź . Muszę to nadrobić bo chora jestem .
Aha zawsze daję Naj za najlepsze ; ]]

3

Odpowiedzi

2010-01-15T15:21:26+01:00
A) p= a*h
a=15cm
h= 15cm*4= 60cm
p=15cm*60cm=900cm²
b)60cm²/12cm=5cm
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-15T15:23:42+01:00
Zad 4
a)przekątna - d1
przekątna -d2
d1 = 15cm
d2=?
d2=15cm*4=60cm
d2 = 60cm
P= d1*d2/2
P=15cm*60cm/2 = 450cm2
P = 450cm2

b) P=60cm2
d1=12cm
d2 = ?

P=d1*d2/2
60cm2=12cm*d2/2 = 10cm
d2 = 10cm
3 4 3
2010-01-15T15:46:47+01:00
A)
Dane:
d1- 15 cm
d2- 15 [cm]*4=60
P= (d1*d2)/2
P=(15 [cm]*60 [cm])/2 = 450 cm2
Odpowiedz.: Pole równe jest 450 cm2

b)
Dane:
P=60 cm2
d1=12 cm
d2 = x
P=(d1*d2)/2
(12/2)/60=6/60=10
Poprzednie rozwiązanie jest złe dlatego że brakuje nawiasów.