Odpowiedzi

2010-01-15T16:32:03+01:00
W wyniku drugiego pokoju toruńskiego Królestwo Polskie odzyskało Pomorze Gdańskie (jako Prusy Królewskie), ziemię chełmińską i ziemię michałowską. Polska uzyskała Warmię i Powiśle z Żuławami, a w ich obrębie miasta pruskie, m.in. Malbork i Elbląg.

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-15T16:44:19+01:00
Postanowienia II pokoju toruńskiego :
Ziemie inkorporowane do Królestwa polskiego :
*Elbląg,
*Gdańsk.
*Ziemia chełmińska,
*Warmia,
*Pomorze Gdańskie

Zobowiązanie Wielkiego Mistrza :
*Hołd Królowi polskiemu- lenny,
*miał służyć pomocą dla Królestwa Polskiego
*Podwładny króla

Zimeie lenne królowi Polskiemu :
* Prusy Zakonne ze stolicą w Królewcu.