Samochód Jana zużywa 6,5 litrów paliwa na 100 km.Jeden litr paliwa kosztuje 4,80 zł.Jan zamierza pojechać samochodem z domu do stadniny oddalonej o 40 km.Oblicz,ile będzie kosztowało paliwo na przejazd z domu do stadniny i z powrotem.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-15T15:58:26+01:00
6,5 l na 100 km to 0,065l na 1 km
0,065 *40 = 2,6 - tyle litrów przypada na 40km
2,6 * 4,8 = 12,8[zł] - tyle kosztuje przejazd w jedną stronę
12,8 * 2 = 25,6[zł] - przejazd tam i z powrotem
1 1 1
2010-01-15T16:00:29+01:00
40km+40km=80km
80km - x
100km - 6,5l
100x=520l/100
x=5,2l
5,2l*4,80zł=24,96zł
ODP. za paliwo zapłaci ok 25 zł.
1 5 1
2010-01-15T20:15:35+01:00
6,5l:100=0,065 l
0,065l*40=2,6 l
2,6*4,80zł=12,48 zł
40*2=80 (km)
Paliwo będzie kosztowało 12,48 zł.