Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-15T16:02:05+01:00
Oznaczmy
8litrowy -x
5litrowy- y
3litrowy -z
a liczby będą oznaczały ilość miodu w słojach
przelewamy z 8 litrowego do 5 litrowego czyli:
3x,5y,0z
potem z 5 litrowego do 3 litrowego czyli:
3x,2y,3z
potem z 3 litrowego do 8 litrowego czyli:
6x,2y,0z
następnie z 5litrowego do 3 litrowego czyli:
6x,0y,2z
kolejnie z 8 litrowego do 5 litrowego czyli:
1x,5y,2z
potem z 5 litrowego do 3 litrowego czyli:
1x,4y,3z
a nasptępnie z 3 litrowego do 8 litrego czyli:
4x,4y,0z SMACZNEGO NIEDŹWIADKI :D
zawsze lubiłem kubusia puchatka :D
2010-01-15T21:31:25+01:00
Kolejne stany zapełnienia:
0. 8 - 8, 5 - 0, 3 - 0
1. 8 - 3, 5 - 5, 3 - 0 (miodem z 8 dopełniamy 5)
2. 8 - 3, 5 - 2, 3 - 3 (miodem z 5 dopełniamy 3)
3. 8 - 6, 5 - 2, 3 - 0 (miód z 3 przelewamy do 8)
4. 8 - 6, 5 - 0, 3 - 2 (miód z 2 przelewamy do 3)
5. 8 - 1, 5 - 5, 3 - 2 (miodem z 8 dopełniamy 5)
6. 8 - 1, 5 - 4, 3 - 3 (miodem z 5 dopełniamy 3)
7. 8 - 4, 5 - 4, 3 - 0 (miód z 3 przelewamy do 8)

przelewamy - całość z jednego do drugiego słoja
dopełniamy - ile można maksymalnie zmieścić w słoju docelowym

w razie pytań pisz na pw