Poniżej przedstawiono dwie sytuacje doświadczalne. Jakie błędy popełniły osoby prowadzące doświadczenia? Co powinny zmienić, by doświadczenia zostały przeprowadzone poprawnie? Odpowiedź uzasadnij.
1. Matra chciała sprawdziać, czy światło jest niezbędne, aby młoda roślina się zazielenila. W tym celu wysiała w doniczce 20 nasion rzerzuchy i wstawiła doniczkę do ciemnej szafki. Przez kolejne dni podlewała i obserwowała, czy wykiełkowane rośliny się zazielenią.

2. Marek chciał sprawdzić, jak na wzrost pszenicy wpływa sąsiedztwo jęczmienia. W tym celu posiał w doniczce obok siebie po 10 nasion obydwu roślin. Następnie obserwował wzrost i rozwój pszenicy.

PROSZĘ O DOBRE I SZYBKIE ODPOWIEDZI NIE ROZWIĄZUJCIE TYLKO PO TO BY ZDOBYŚ PKT. PROSZE ABY ROZWIĄZAŁY OSOBY KTÓRE SĄ NA 100% PEWNE ODPOWIEDZI PILNE!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-15T16:51:38+01:00
1. Marta powinna przygotować także próbę kontrolną, która miałaby dostęp do światła. Inaczej obserwacja będzie nieudana.

2. Marek powinien także stworzyć próbę kontrolną.
2010-01-15T17:06:57+01:00
1.rosliny nie zazielenią się bo w słońcu zawarty jest czynnik, który pobudza chlorofil.