Układy równań.

1. Gdy pewnego dnia nieobecnych było 25% dziewcząt i 20% chłopców z klasy II c, okazało się, że obecnych chłopców jest tyle samo co obecnych dziewcząt. Gdyby przyszli wszyscy, dziewcząt byłoby o jedną więcej niż chłopców. Ile osób przyszło tego dnia do szkoły?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-15T16:05:37+01:00
D-ilość wszystkich dziewczyn
c-ilość wszystkich chłopców

75%d=80%c
d-c=1

0,75d=0,8c
d-c=1

0,75d-0,8c=0
d-c=1

d=1+c
0,75(1+c)-0,8c=0

d=1+c
0,75+0,75c-0,8c=0

d=1+c
-0,05c+-0,75 /:(-0,05)

d=1+c
c=15

d=16
c=15

Obliczyliśmy ile jest wszystkich dziewczyn i chłopców, teraz należy policzyć ile tego dnia przyszło ich do szkoły, więc:

dziewczyny: 16×75%=12
chłopcy: 15×80%=12
razem tego dnia: 12+12=24

Odp.: Tego dnia do szkoły przyszło 24 osoby.






2010-01-15T16:13:27+01:00
D = dziewczyny
ch = chłopcy

d=ch+1
0,75d=0,80ch

d=ch+1
0,75(ch+1) = 0,80ch

0,75ch+0,75=0,80ch
d=ch+1

0,05ch = 0,75
d=ch+1

ch=15
d=16

0,8*15=12
0,75*16=12
Tego dnia do szkoły przyszły 24 osoby