Odpowiedzi

2010-01-15T16:09:58+01:00
X- kąt przy podstawie
2x- dwa kąty przy podstawie
x-33- kąt między ramionami
2x+(x-33)= 180
2x+x-33= 180
3x=213 | :3
x=71
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-15T16:11:33+01:00
X- kąty przy podstawie(skoro trojkąt jest rownoramienny są takie same)
y-kąt miedzy ramionami
y=x-33

x+x+x-33=180
3x=180+33
3x=213/3
x=71

kąty przy podstawie mają miarę 71stopni, a kąt miedzy ich ramionami wynosi (71-33) 38 stopni.
  • m12
  • Początkujący
2010-01-15T16:22:18+01:00
X+33⁰-kąt jeden przy podstawie
x+33⁰-kąt drugi przy podstawie
33⁰-kąt między ramionami trójkąta

x+33⁰+x+33⁰+33⁰=180⁰
2x+99⁰=180⁰
2x=180⁰-99⁰
2x=81⁰/2
x=40,5⁰

x+33⁰=40,5⁰+33⁰=73,5⁰
odp.miary kątów w trójkącie równoramiennym wynoszą:
73,5⁰-jeden kąt przy podstawie
73,5⁰-drugi kąt przy podstawie
33⁰-kąt między ramionami.