Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-15T16:14:33+01:00
Suma katów=180⁰

x-miara pierwszego kąta
2x- miara drugiego kąta
2x+20⁰=miara trzeciego kąta


x+2x+2x+20=180
5x=180-20
5x=160
x=160:5
x=32⁰

1 kąt: =32⁰
2 kąt:2x=2×32=64⁰
3 kąt:2x+20=64+20=84⁰

spr.: 32+64+84=180⁰
2 5 2
2010-01-15T16:18:33+01:00
X = 40 stopni
y = 80 stopni (2x)
z = 60 stopni (60-20=40)
40+80+60=180
2010-01-15T16:28:11+01:00
180 ⁰- Miara kątów w trójkocie

x-miara pierwszego kąta
2x- miara drugiego kąta
2x+20⁰=miara trzeciego kąta


180⁰=x+2x+2x+20⁰
180⁰=5x+20⁰| - 20⁰
160=5x| / 5
30 = x



kąt 1 : =30⁰
kąt 2x=2×30=60⁰
kąt 2x+20=60+20=80⁰