Na wycieczkę wgóry wybrali sie uczniowie gimnazjum:93 osoby z klas I, 67osob z klasy II i 80 osob z klasy III.dziewczeta stanowily 60%uczestnikow.

1.Oilu wiecej na wycieczke pojechalo uczniow z klasy I i IINIZ Z KLASY III??
2.ilu chlopcow uczestniczylo w wycieczce??
3.jaki procent wszystkich uczestnikow stanowili uczniowie klas III??

3

Odpowiedzi

2010-01-15T16:26:14+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-15T16:29:11+01:00
Na wycieczkę wgóry wybrali sie uczniowie gimnazjum:
93 osoby z klas I
67osob z klasy II
80 osob z klasy III
dziewczeta stanowily 60%uczestnikow.

1.Oilu wiecej na wycieczke pojechalo uczniow z klasy I i IINIZ Z KLASY III??
2.ilu chlopcow uczestniczylo w wycieczce??
3.jaki procent wszystkich uczestnikow stanowili uczniowie klas III??


1.(kl. I+kl. II)- kl. III
(93+67)-80=
160-80=80
Na wycieczkę pojechało o 80 uczniów wiecej z klas I i II niz z klas III

2. wszyscy uczestnicy - 100%
dziewczyny - 60%

(93+67+80) - 100%
x - 60%

x=60%*240/100%
x=6*24
x=144

Chłopcy= wszyscy uczestnicy - dziewczyny
chłopcy= 240-144
chłopcy=96

W wycieczce uczestniczyło 96 chłopców

3. wszyscy uczestnicy - 100%
uczniowie klas III - x%

240-100%
80 -x%

x=80*100%/240
x=80*10%/24
x=33,3%

Uczniowie klas III stanowili około 33% wszystkich uczestników.
2010-01-15T16:29:12+01:00
Klasy I: 93
klasy II: 67
klasy III: 80
razem: 240

1.93+67-80= 160-80 = 80
Odp. Z klas I i II pojechało o 80 uczniów więcej.

2.100% - 60% =40%
240 x 40%= 96
Odp. W wycieczce uczestniczyło 96 chłopców.

3.80: 240 = 0,3(3)%
Odp. Uczniowie klas III stanowili 33,(3)% wszystkich uczestników wycieczki.