Odpowiedzi

2009-09-27T21:57:38+02:00
Metoda zdartej plyty to ciagle powtarzanie do znudzenia tego samego,az osoba ktora staramy sie przekonac straci cierpliwosc i albo przyzna nam racje albo straci panowanie nad soba
3 3 3
2009-09-27T21:58:38+02:00
Zdarta płyta - polega na powtarzaniu tej samej kwestii, tak długo, aż nasz rozmówca przekona się, że jego argumenty nie odnoszą skutku. Metoda zdartej płyty jest idealnym sposobem na zaprezentowanie, że poważnie traktujemy swe deklaracje( np. na propozycję: „Chodź, napijemy się piwa.” asertywna odpowiedź wykorzystująca technikę zdartej płyty, brzmiałaby: „Nie, dziękuję nie piję”) -powtarzana jest aż do skutku
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-27T22:10:02+02:00
"Zdarta płyta"

Technika ta jest stosowana w sytuacjach, w których, mimo spełnienia wszelkich warunków asertywnej odmowy, nie jest ona jednak usłyszana, nie dociera do rozmówcy. Prośba czy propozycja jest ponawiana po raz drugi, trzeci czy czwarty. Sytuacja taka jest rzeczywiście trudniejsza, gdyż mamy tu do czynienia nie tylko z prośbą, ale i presją.

Technika "zdartej płyty" polega na powtarzaniu zdania, które zostało wypowiedziane za pierwszym razem. Stosując tę technikę odmawiający trzyma się więc prawdziwego, stanowczego wariantu asertywnego, nie zmieniając go pod żadnym pozorem, powtarzając go tyle razy ile będzie trzeba.

Stosowanie techniki "zdartej płyty" utrwala pewność siebie, nie pozwala uciekać od prawdy, a także nie dostarcza nowych, zbędnych informacji do dysk
3 4 3