Odpowiedzi

2010-01-15T17:14:17+01:00
Http://portalwiedzy.onet.pl/43722,haslo.html
^O Etiopi. Bardzo ciekawie.^

http://www.etiopia.pl/
^trochę wybrakowana stronka^
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-15T17:41:40+01:00
Etiopia, czyli Etiopska Republika Ludowo-Demokratyczna, "Ye Ethiopia Hizebawi Democraciyawi Republic", państwo położone we wschodniej części Afryki. Obszar 1 127 127 km2. Graniczy na południu z Kenią, na zachodzie z Sudanem, na wschodzie z Dżibuti i Somalią, na północnym-wschodzie z Erytreą. Stolica: Addis Abeba.Klimat Etiopii jest zróżnicowany. Na Wyżynie Abisyńskiej występuje klimat podrównikowy wilgotny, a w południowo-wschodniej części kraju podrównikowy suchy. Na obszarze Rowu Abisyńskiego panuje klimat półpustynny, a w Kotlinie Danakilskiej pustynny i bardzo gorący. Wraz ze wzrostem wysokości klimat łagodnieje, spada temperatura i wzrastają opady. Deszcze spadają nagłą ulewą, poprzedzoną błyskawicami i piorunami, często towarzyszy im grad.