Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-15T17:20:34+01:00
1.układ krwionosny- transport tlenu i wydalanie co2, przenoszenie hormonow, regulacja ciepla w ograniznie, odprowadzanie substancji szkodliwych do na nerek lub watroby
2. uklad wydalniczy- filtrownie krwi przez nerki i usuwanie toksyn w postaci moczu
3.uklad pokarmowy- pobieranie pokramu przetwarzanie go i wchlanianie substancji odzywczych oraz koncowe wydalnenie strawionych resztek
4,uklad odpornosciowy- obrona organizmu przed bakteriami i drobnoustrojami
5. uklad nerwowy- przesylanie impylsow nerwowych z receptora od mozgu, odbieranie bodzcow
6,uklad hormonalny-regulacja rozwoju i gospodarkiorganizmu aby utrzymac homeostaze czyli rownowage w organizmie
2010-01-15T17:50:52+01:00
1 nerwowy
2 hormonalny
3 krążenia:limfatyczny i krwionosny
4 pokarmowy
5 oddechowy
6 wydalniczy
7 rozrodczy
8 ruchu: czynny bierny
9 powłokowy(skóra)
10 odpornosciowy (immunologiczny)
2010-01-15T18:27:42+01:00
1. układ pokarmowy: przełyk, żołądek, jelita, odbyt, wątroba, trzustka;
2. układ oddechowy: narządy biorące udział w transporcie powietrza: jama nosowa, krtań tchawica, oskrzela; narząd wymiany gazowej - płuca,
3. układ krwionośny: serce,
4. układ hormonalny: gruczoły dokrewne: szyszynka, przysadka mózgowa, tarczyca, przytarczyce, grasica, trzustka, nadnercza, jądra, jajniki
5. układ wydalniczy: nerki, moczowody, pęcherz moczowy, cewka moczowa,
6. układ nerwowy: mózg rdzeń kręgowy, nerwy mózgowe i rdzeniowe; narządy zmysłów: oko, ucho, kubki smakowe, receptory węchu,
7. układ powłokowy: skóra
8. układ rozrodczy: żeński - jajniki, jajowody, macica, pochwa, wargi sromowe większe i mniejsze, łechtaczka, gruczoły przedsionkowe; męski - jądra, najądrza, nasieniowody, pęcherzyki nasienne, przewody wytryskowe, gruczoł krokowy, gruczoł opuszkowo-cewkowy, pręcie, moszna;
9. układ ruchowy: mięśnie, kości.