Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-15T17:10:03+01:00
Wszystkie tak samo: liczysz pole podstawy, mnożysz razy 2, bo są dwie podstawy i dodajesz do tego pole boczne.
Sześcianu można również inaczej: liczysz pole którejkolwiek ściany i mnożysz razy 6, bo jest 6 ścian.
Jeśli jeszcze nie rozumiesz to pisz :)
1 1 1
2010-01-15T17:11:12+01:00
W przypadku prostopadłościanu jak i innych graniastosłupów trzeba policzyć pole podstawy i pole powierzchni bocznej a następnie podwoić pole podstawy i zsumować je z polem powierzchni bocznej. Pole sześcianu liczy się ze wzoru 6a²
Najlepsza Odpowiedź!
  • liz2
  • Początkujący
2010-01-15T17:22:03+01:00
Prostopadłościan jest to figura której wszystkie ściany są prostokątami
sześcian ma wszystkie sciany w kształcie kwadratu natomiast
graniastosłup może mieć w podstawie figury nieforemne.
obliczamy powierzchnie wszystkich ścian i dodajemy je do siebie.
przykład na podstawie prostopadłościanu