1.Oblicz wartość liczbowąwyrazeń algebraicznych:
a)2x+5 dla x=2
b)3a+2b-4c= dla a=-3, b=3, c=-2
c)2x+y+0,5b dla x=1,50, y=2,25, z=4,80

2.Uporzadkuj jednomiany:
a)5dcdcdc
b)6x*4
c)-3x*4xdo potegi drugiej*z*y
d)-3b*(-2)b*4a

*to znak razy

3

Odpowiedzi

2010-01-15T17:19:08+01:00
1)
a)
2*2+5=4+5=9
b)
3*(-3)+2*3-4*(-2)=-9+6+8=5
c)2*1,5+2,25+0,5*4,8=3+2,25+2,4=7,65

2)
a)5c³d³
b)24x
c)-12x³yz
d)24ab²
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-15T17:24:23+01:00
Zad 1
a)2x+5 dla x=2
2*2+5=9
b)3a+2b-4c= dla a=-3, b=3, c=-2
3*(-3)+2*3-4*(-2)=-9+6+8=23
c)2x+y+0,5b dla x=1,50, y=2,25, z=4,80
2*1,5+2,25+0,5*4,8=3+2,25+2,4=7,65

2.
a)5dcdcdc=5c³d³
b)6x*4=24x
c)-3x*4xdo potegi drugiej*z*y=-12x³yz
d)-3b*(-2)b*4a=24ab²
2010-01-15T17:31:52+01:00
1.wynik : 9
2.wynik : 5
3 wynik : 7,65 (chyba tak mi wyszło )