A) -6,2:3,1 - (-2,1*10)
b) 2 + (-4 1/2) ×(-20)
c) 2×[3 1/4 - (-3,75)] ×3,5
d) 3×(-10)² + (-3)³
e) (-10) ×(1 1/5 -5,5)
f) (-9) ×(-8) - 5× (-10²)
g) (-7) ×(-10²)-(-7)
h) (0,2)×(-100) - 4×1/2 ×2/3
i) (-2,7 -3÷10)³ ×(-1)
K) (-2,6)÷0,26 + 1/2 × 8²
L) 28,5× (-3,2 - 0,8) dzielone pod kreska ułamkową -2

3

Odpowiedzi

2009-09-27T22:27:28+02:00
A) -6,2:3,1 - (-2,1*10) = -2 - (-21) = -2+21 = 19
b) 2 + (-4 1/2) ×(-20) = 2 + 90 = 92
c) 2×[3 1/4 - (-3,75)] ×3,5 = 2 × 7 × 3,5 = 49
d) 3×(-10)² + (-3)³ = 3 × 100 + (-27) = 300 - 27 = 273
e) (-10) ×(1 1/5 -5,5) = (-10) × (-4,3) = 43
f) (-9) ×(-8) - 5× (-10²) = 72 - 5 × 100 = 72 - 500 = -428
g) (-7) ×(-10²)-(-7) = (-7) × 100 + 7 = -700 + 7 = -693
h) (0,2)×(-100) - 4×1/2 ×2/3 = -20 - 2 × 2/3 = -20 - 1 1/3 = -21 1/3
i) (-2,7 -3÷10)³ ×(-1) = (-3)³ × (-1) = -27 × (-1) = 27
K) (-2,6)÷0,26 + 1/2 × 8² = -10 + 1/2 × 64 = -10 + 32 = 42
L) 28,5× (-3,2 - 0,8) 28,5 × (-4) -114
_______________ = __________ = ____ = 57
-2 -2 -2
2009-09-27T23:09:03+02:00
A) -6,2:3,1 - (-2,1*10) = -2 - (-21) = 19
b) 2 + (-4 1/2) ×(-20) = 2 + 90 = 92
c) 2×[3 1/4 - (-3,75)] ×3,5 = 2 * 7 * 3,5 = 49
d) 3×(-10)² + (-3)³ = 3 * 100 + (-27) = 300 +(-27) = 273
e) (-10) ×(1 1/5 -5,5) = -10 * (-4,3) = 43
f) (-9) ×(-8) - 5× (-10²) = 72 - 500 = - 428
g) (-7) ×(-10²)-(-7) = -700 -(-7) = - 693
h) (0,2)×(-100) - 4×1/2 ×2/3 = - 20 - 1¹/₃ = - 21¹/₃
i) (-2,7 -3÷10)³ ×(-1) = (-2,7- 0,3)³ * (-1) = (-3)³ * (-1) = -27 * (-1) = 27
K) (-2,6)÷0,26 + 1/2 × 8² = -10 +1/2 * 64 = -10 + 32 = 22
L) 28,5× (-3,2 - 0,8) dzielone pod kreska ułamkową -2 = 28,5 * (-4) /-2 = - 114/-2 = 57
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-27T23:47:47+02:00
A) -6,2:3,1 - (-2,1*10)=-2+21=19
b) 2 + (-4 1/2) ×(-20)=2+90=92
c) 2×[3 1/4 - (-3,75)] ×3,5=2*(3,25+3,75)=2*7=14
d) 3×(-10)² + (-3)³=3*100-27=300-27=273
e) (-10) ×(1 1/5 -5,5)=-10*(1,2-5,5)=10*(-4,3)=-43
f) (-9) ×(-8) - 5× (-10²)=72+5*100=572
g) (-7) ×(-10²)-(-7)=-7*(-100)+7=-700+7=-693
h) (0,2)×(-100) - 4×1/2 ×2/3=-20-2*2/3=20-4/3=18 2/3
i) (-2,7 -3÷10)³ ×(-1)=(-2,7-0,3)³*(-1)=-27*(-1)=27
K) (-2,6)÷0,26 + 1/2 × 8²=-10+1/2*64=-10+32=22
L) 28,5× (-3,2 - 0,8) /-2 =28,5 *(-4)/ -2=-114/-2=57
1 5 1