Odpowiedzi

2010-01-15T17:40:30+01:00
Prędkość w ruchu jednostajnym prostoliniowym jest stała. Jest ona opisywana jest na podstawie wzoru:

V= s/t

gdzie

V- prędkość [m/s]

S-droga [m]

T- czas [s]


2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-15T20:33:27+01:00
Ruch jednostajny prostoliniowy to ruch którego torem jest linia prosta i w ruchu tym w dowolnie wybranych ale jednakowych odstępach czasu ciało przebywa jednakowe drogi.
wzory:
szybkość v=s/t (droga przez czas)
Droga s=txv (czas razy szybkość)
jednostki:
km/h
m/s
zadanie
1)Sprinter biegnie z szybkością 10m/s Wyraź tę szybkość w km/h
1m=1/1000km
1s=1/3600h
10m/s= 10x(1/1000km:1/3600h)= 10x1/1000x3600/1=36km/h
2) Oblicz największą odległość, na którą może dotrzeć pszczoła w ciągu pół godz.
Dane: pszczoła szybkość v w km/h 18

V=18km/h
S= txv
S=1/2h x 18km/h=9km


i tyle :)