Marta i Jacek, wyjezdzaja na wycieczke rowerowa, spotkali sie w polowie drogi od swoich miejsc zamieszkania oddalonych o 8km. Marta jechala ze srednia szybkoscia 16km/h a Jacek 20km/h. Marta wyjechala z domu o godz 14.00. O ktorej godzinie wyjechal Jacek, jesli na miejsce spotkania dotarl o tej samej godzinie co Marta?

2

Odpowiedzi

2010-01-15T19:39:29+01:00
20km-1h
8km-xh
x=(8*1)\20+=8\20=2/5
2/5*60min=24min

16km-1h
8km-x
x=8*1\16=8\16=30min
30-24=6min

odp.:wyjechał o 14.06.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-15T19:41:19+01:00
Droga = 8km
prędkość J. = 20km/h
prędkość M. = 16km/h
Marta wyjechała o 14:00
16km/h = 60 min
16:2=8 60:2=30
8km w 30 min Marta

20km=60 min
20:5=4km
60:5=12min
4km=12min
4km*2=8km
12min*2=24min

14:00 + 30= 14:30 o tej godzinie dotarła Marta
14:30 - 24= 14:06 o tej godzinie wyruszył Jacek