Do klas VIIIa i VIIIb uczęszcza razem 70 uczniów. W wycieczce szkolnej uczestniczyło 50 % uczniów klasy VIIIa i 75 % uczniów klasy VIIIb, było to razem 44 uczniów. Ilu uczniów uczęszcza do każdej z dwóch klas?

Prosze o wszystkie obliczeniaa :)))

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-15T17:47:08+01:00
X-VIIIa
y-VIIIb
0,5x- 50% VIIIa
0,75y- 75% VIIIb

x+y=70 /-y
0,5x+0,75y=44

x=70-y
0,5×(70-y) + 0,75y=44

x=70-y
35-0,5y+0,75y=44 /-35

x=70-y
0,25y=9 /×4

x=70-y
y=36

x=70-36
y=36

x=34
y=36
2010-01-15T17:57:07+01:00
X-klasa vIIIa
y-klasa vIIIb

x+y=70
0.5x+0.75y =44

x=70-y
0.5(70-y)+0,75y=44
35-0,5y+0.75y=44
0.25y=9
y=36
x=70-36
x=34